▸ Pengalaman bersama Ashraf's family :') ... ♬
Saturday, November 17, 2012
♥ posted at: @7:24 AM
0 wishes // make a wish?


Ehem Hello Assalamualaikum :) 


Okay , haritu kan aku ikut Ashraf pergi rumah makcik dia sebab nak tgok mak dia dekat sana . Rumah makcik dia dekat Felda Adela , Kota Tinggi . Mak Ashraf berubat sementara dkt sana so mestilah Ashraf rindu mak dia & nak jumpa mak dia kan ? So , aku pun ikutlah dia pergi sana & bermalam utk 1 hari . 

Malam sebelum bertolak tuu lepas Ashraf balik kerja jea dia terus dtg rumah aku . Means dia tidur dkt rumah aku lah kan . Mata aku ni takboleh nak tidur so aku pun online jea smpailah ke pagi . Dalam pukul 7 lebih tuu aku bersiap & lepastu ktorg terus merempit drpd Bandar Seri Alam ke Skudai . Auwmm ~ 

Sampai jea Skudai aku ajak Ashraf pergi breakfast but dia kata makan kat rumah jelaa so then dia pun buatkan sarapan utk aku . Wuuu , byk gila sarapan yg dia buatkan . Makin gemuk aku dibuatnya Haha Sementara tunggu ayah dia sampai ktorg sempat lagi TERtidur utk beberapa jam . Mata aku masa mmg mengantuk gila bhaii ~ Copp-coppp , jgn salah paham . Bukan ktorg berdua jea yg ada dlm rumah tuu , nenek & makcik Ashraf pun ada jugak okay :) 


Bila ayah Ashraf dah smpai ktorg pun gerakk lah terus . Sempat lagi tuu singgah makan dkt Bandar Penawar. Haih , makan lagi . Mana tak gemuknya ? Haha :pp Akhirnyaaa , sampai jugak kami kedestinasi yg ingin dituju . Hihi  

First time okay aku jejakkan kaki dkt Felda Adela ni . Keluar jea drpd kereta tetiba jea aku terindu kampung aku . Tetiba jea rindu suasana kampung . Tetiba jea rindu kenangan masa kecilku dgn sepupuku . Oh rinduunya ! >.<

Lepas Maghrib , aku & Ashraf menapak pergi pasar malam dkt sana . Fuhh , jauh okay ? Naik kereta mmglah nmpk mcm tak jauh bilaa jalan kaki terasa jauhnya . Yg bestnya rasa romantik gila boleh ? Pegang tangan & jalan sama-sama Hihi Aku rasa mesti org igt ktorg ni pasangan yg baru lepas kahwin . Dahlah ktorg sama-sama pakai baju kurung . Hihi sho shuwetttttt ^.^

The best part yg aku paling suka ialah masa Ashraf perkenalkan aku dkt makcik dia . Ashraf kata ' makdak , ni dia bakal menantu ' . Perghh , merah padam muka akuuu . Haha . Then malam tuuu ktorg tak tidur tp rancang masa depan . Haha kelakar boleh ? 

Btw , mcm biasa aku tak balik dgn pengajaran yg kosong . Kali ni pengajaran yg aku dpt ialah tak mudah utk menjadi seorang isteri & membina keluarga okay . Mungkin kita nampak mudah tp susah sebenarnya okay . Nak kena ambil hati keluarga , nak kena buat ituu , ini , nak kena jaga itu , ini . Haihhhhhhh *garu kepala . 







So , sebelum ambil keputusan utk berkahwin tuuu silalah fikir masak-masak yea & sediakan diri anda dari segi mental mahupun fizikal (ayat menakutkan) Wuuuuuuuuuuuuuuuuuuu . Kihkihkih :






◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011