▸ Menghargai sebelum kehilangan :) ... ♬
Tuesday, October 23, 2012
♥ posted at: @10:11 PM
0 wishes // make a wish?


Ehem Hello Assalamualaikum :) 

Alangkah indahnya dunia kalau setiap org dlm dunia ni pandai menghargai kan ? haha Indahnya ! Indahnya ! Yes , mmg indah kalau semua org pandai menghargai , kalau yg tak pandai nak menghargai tuu korg tak rasa ke mcm mencacatkan suasana ? Hm . 

Okay , post kali ni bukan utk membuat sesiapa terasa  . Yelah ramai kawan-kawan sekeliling aku yg tgh putus cinta sekarang ni semuanya disebabkan masalah TIDAK MENGHARGAI :) . 

Bohonglah kalau aku ckp aku tak penah rasa benda ni , aku pun penah rasa jugak . Sakit mmg sakit . SANGAT SAKIT okay . Bukan sakit mcm kena gigit semut tuu tauu . Kalau rasa sakit dia mcm kena gigit semut , kena berkali-kali pun aku tak kesah . The problem is , sakit dia mmg lain mcm . 

Aku agak kepelikan sedikit melihat org yg takbole nak menghargai org yg sayang dorg ni . Mostly yg aku tgok lelaki lah kan yg tak reti nak menghargai . Opss , bukan semua lelaki mcm gini & ada juga perempuan yg tak reti menghargai . Semuanya bergantung pada diri masing-masing .

Tak rugi pun kalau kita belajar utk menghargai sebelum kita kehilangan . Mungkin sesetengah org tak reti nak menghargai sebab dia fikir pasangan dia akan selalu ada dgn dia . Dia fikir apa pun yg dia buat , pasangan dia akan stay dgn dia . Tp tanggapan tu salah okay , sekuat mana pun sayang seseorang tuu kalau dia rasa dah penat bila diri dia tak dihargai , dia akan blah .  Tak kira lah lelaki atau perempuan . Betul tak ? 

Perasaan tak dihargai bg seseorang perempuan ialah apabila pasangan dorg : 

*  Layan perempuan lain belakang dorg . Depan dorg pijak semut pun tak mati , 
* Curang . 
*  Lebih pentingkan benda lain mcm game , motor , & kawan , 
* Asyik perempuan jea nak kena cari pasangan dia . Yg lelaki ni buat dangg . Kalau si perempuan tak cari si lelaki mmg tak contact lah gamaknya .
* Selalu diabaikan & tak dilayan seperi yg sepatutnya . 
* Tak ada dekat sisi si perempuan bila diperlukan . 

Ni serba sedikit yg aku boleh listkan . Aku tahu byk lagi sebabnya tp aku malas nak fikir . Haha Maaf , aku cuma boleh senaraikan bg pihak perempuan jea sebb aku kan perempuan . Kalau nak suruh aku listkan bg pihak lelaki takut salah pulak . 


Bagi aku simple , kalau aku rasa yg aku ni betul-betul tak dihargai mmg aku blah jea . Pergiku tak akan kembali ~ haha paham kan  ? Means bila aku dah blah tuu takde maknanya nak getback balik ke , cinta bertaut kembali ke , takde maknanya . Faham   ? Pujuklah mcne sekali pun aku taknak . 

Nak tahu kenapa ? Haa cuba fikir balik , kenapa kita perlu balik dgn org yg tak menghargai kita ? Utk apa ? just waste a time ! Betol tak ? Dalam perhubungan kenalah give & take daripada dua-dua pihak . Kalau sorg jea yg nak kena give & take baik takpayah . 


Wahaii lelaki & perempuan , tak  susah pun menghargai org yg sayang korg ni . Yg penting korg kenalah kuatkan hati korg utk tidak buat perkara yg boleh buat pasangan kita rasa tidak dihargai . Bila korg dah hilang baru korg nak hargai pun utk apa eh ? Korg tak hargai org yg boleh terima korg seadanya , org yg boleh terima kekurangan korg . But the end , masih ada lagi ke org yg boleh terima kekurangan korg selepas org yg korg tak hargai pergi drpd hidup korg ? :) 







◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011