▸ Redha dgn setiap ujian yg diberikan :) ... ♬
Sunday, October 21, 2012
♥ posted at: @12:14 AM
0 wishes // make a wish?




Lepas kita diberi kegembiraan mesti kita akan diuji dgn kesedihan pula kan ? Yes . Mmg selalu mcm gini pun . Hidup siapa yg tak pernah diuji ? Dunia mana yg tak pernah ada dugaan ? Semua ada . Sangat pasti okay . Jgn lupa dunia ni hakmilik Sang Pencipta . Mmg layak utk kita diberi ujian . Kita ni siapa utk melenting ? 



Dugaan yg aku terima sekarang ni takdelah berat sgt tp makan dalam babe . Org tgok aku senyum , gelak , gembira jea tp dalaman siapa jea yg tahu ? Sejak tyraa pergi aku cuba utk belajar memendam segala kesedihan yg aku rasa . Aku taknak tunjuk sgt . Aku taknak org tahu aku sedih . 


Bila ada masalah lain pun aku mcm dah terbiasa nak handle semuanya sorg-sorg tp sekuat mana pun aku mencuba , aku tetap tak dpt nak sorokkan semuanya . Cara yg paling best nak lepaskan semuanya adalah dgn menangis . Yes ! Menangis boleh buat aku lega . Kadang-kadang menangis smpai tertidur . Kadang2 tuu melalak dalam bilik . Aku melalak dlm bilik pun sebb taknak org tahu apa yg aku tgh rasa tp mcm biasa lah kan ibu aku ttp dapat kesan . 


Penah juga ibu bertanya kenapa aku menangis , aku cuma diamkan diri jea . Aku taktahu nak jawab apa . Bila ditanyakan soalan sebegitu rupa dah cukup utk buat aku malu okay . Kau igt aku tak malu ke ? Malu sgt , Hm . 


Apapun dugaan yg aku terima , aku tahu aku kena tabah . Yes , tabah :) Redha dgn setiap yg terjadi & sentiasa ikhlas utk menjalani setiap ujian daripada-Nya . 


Dan yang paling penting ialah ...................


Senyum walau apapun yg terjadi :) *seseorang yg aku cintakan dgn ikhlas ajar aku benda ni* 





See ? Aku dah senyum dah ni . Ehemm bukan senyum PALSU okay cuma senyum yg tak berapa nak ikhlas jea . Hm hm hm T.T








◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011