▸ Masker Lobak ^.^ ... ♬
Monday, October 8, 2012
♥ posted at: @10:57 PM
0 wishes // make a wish?


Helluuuuu blogger ^.^ Rasa mcm lama jea kan tak update blog ni . Nasib baik tak berhabukk lagi . Kihkihkih . Act , ada byk benda yg aku nak story terutama sekali pasal anniversary aku . Tp nanti dulu lah okay ? Masih belum sempurna jalan ceritanya so nanti bila dah sempurna aku akan ceritakan Hihi .

Okay for this time aku nak cerita pasal Masker . Semua org mesti tahu apa itu masker aitee ? Alaa , benda yg main tampal2 dkt kulit muka tuu laa konon nak dptkan muka yg cantik mcm retisss korea . Flawless gitu . haha Mesti ramai juga yg amalkan pemakaian benda mcm gini kan . Siapa yg taknak cantik kan ? Semua nak ! :)

Mcm yg kita sedia maklum masker ni ada byk jenis . Kalau nak jalan yang senang just keluarkan duit & beli jea . Kalau rasa mcm nak save duit tuu boleh buat sendiri dekat rumah . Senang pun senang :) Aku ni jenis yg suka ikut mood . Biasanya kalau ikut ibu aku shopping mesti aku akan beli mask muka dkt Watsons . Nak pakai pun ikut mood juga . Kekadang beli byk2 tp pakai cuma sebulan sekali haha .

Lain pula ceritanya hari ni .  Aku guna masker buatan sendiri . Tp bukan aku yg buat , ibu aku yg buat . Fungsi masker yg aku guna ni utk menjadikan wajah lebih tegang , licin & halus . Even aku ni belum ada kedut tp aku nak laa juga kulit licin & halus kan . Hihi .Siapa yg taknak kan ? Semua nak ! :P

Bahan-bahannya cuma lobak yg dihiris , tepung jagung & kuning telur . And it's so WOW ! Tegang habis muka aku . Adek aku yg lelaki pun pakai okay , jgn main-main tau ! Haha Well , ktorg mmg beruntung sebab ada ibu yg penyayang . Yg pakaikan ktorg masker ni kat muka ktorg pun ibu ktorg tau  . Ktorg just baring tunggu smpai masker ni kering . Hihi Loveyou ah mum :*



Haaa ! Nampak tak gamba tuu ? Itulah keadaan semasa masker tuu ditepekkan kemuka . Lobak tuu cuma dihiriskan sebb tuu macam menggerutu .

Okay rasanya lepas ni aku dah boleh buat masker sendiri jea dekat rumah so takde lah membazir duit dekat Watsons en ? Hihihi .




◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011