▸ Anak kucing (PART 1) ... ♬
Tuesday, October 23, 2012
♥ posted at: @4:01 AM
0 wishes // make a wish?


Ehemm hello Assalamualaikum :)

Okay kali ni malas nak buat introduction bagai . Nak terus kepada point sebenar . Sebb hati ni masih terlalu 'panas' . Walaupun hal ni boleh dikatakan agak lama tp kepanasannya masih lagi terasa . Huh -.- 

Kepanasan hati aku berlaku adalah disebabkan oleh segelintir manusia yg tak bertanggungjawab yang sanggup buang anak kucing merata-rata . Anak kucing comel what ?! Kenapa perlu dibuang ? kenapa perlu dipisahkan daripada ibu mereka ? Haih . 

Hm , haritu ada org letak 3 ekor anak kucing yg baru lahir dekat belakang rumah aku . Family aku baru sedar yg anak kucing tu ada dekat belakang rumah aku pada waktu malam . Masa tu hujan lebat gila then anak-anak kucing tuu mengiauuu kesejukan . Sedih jea dgr waktuu tu . Nak amek malam2 mmg takbole lah kan . Dahlah hujan , gelap pulakk tu . So nak taknak kena tggu keesokan paginya . Macam yg dirancang adek aku pagi2 dah pegi amek anak kucing tuuu . Kesian gilaa bhai tgok keadaan dorg time tuu . Kecik2 dah dibasahi air hujan T.T 

Ktorg 1 family tktahu nak culik ibu kucing kat mana supaya 3 ekor anak kucing dpt minum susu sebb dekat kawasan rumah aku ni cuma byk kucing jantan . Kucing yg aku bela pun semua jantan , takde sekor pun betina -.- . So, aku pun terfikir utk belikan dorg ni susu yg ada jual dkt pet shop or veterinar . Kebetulan ptg tuu Ashraf dtg sebb nak beli brg buat kek so ktorg pegi cari sekali susu utk dorg ni . Bukan setakat susu jea tauu . Botol susu dia pun ktorg beli sekali . Kihkihkih




Ni laaa botol yg aku dgn Ashraf beli .Jenama Anakku okay . Jgn memain ! Haha . Agak 15 minit juga lah ter-stuck dkt bahagian barangan baby sebb aku taktahu nak beli colour apa . Last-last Ashraf terus amek jea colour Orange ni . Hahamboi , pening mengalahkan org yg nak beli brg utk baby sendiri jea padahal beli utk anak kucing jea pun . Kahkahkah


Sesudah jea beli brg-brg semua terus balik rumah & bg anak kucing tuu semua minum susu . Agak susah lah sebb dorg mana reti minum sendiri so Ashraf pegang anak kucing tu then aku suapkan anak kucing tuu susunya . Berhari-hari jugak laaa aku jaga dorg . Bg dorg minum susu , basuh kain alas dorg , sangkar dorg . Bg dorg kasih sayang , berbual dgn dorg . 

Tp sayangnya umur dorg tak panjang . Beberapa hari jea dorg ni dpt bertahan lepastu sekor-sekor tinggalkan aku T.T Melalak jugak aku depan mayat dorg tp takbole buat apa dah :( Bila difikirkan balik aku geram dgn org yg buang anak kucing ni . Aku taktahu siapa tp aku tersangat geram .  Jd org tuu jgnlah takde perasaan sgt  . Hm T.T

Conclusionnya disini , tolonglah jgn buang anak kucing merata-rata . Dorg pun nak hidup . Kalau boleh jgnlah pisahkan dorg drpd ibu dorg . Kalau nak buang pun apa salahnya buang dgn ibu dia sekali . Sekurangnya bila buang dgn ibu dorg , dorg still boleh dpt susu badan . Sebelum nak buat tindakan yg kejam mcmni cuba fikir apa perasaan kalau masa korg baby dulu ada org pisahkan korg dgn mak korg . Mesti sedih kan ? Even masa kecik korg takbole nak fikir & taktahu pape tp bila korg dah besar mesti korg boleh fikir & rasa :) Anak kucing bukan najis pun , tak salah kalau kita bela dorg , bg dorg tmpt tinggal . Lagipun , kucingkan haiwan kesayangan Nabi , tak haram pun utk bela :) 

*Ehem,korg pelik tak kenapa tetiba dekat belakang tajuk post ni ada tulis part 1 ? Hihi that's mean ada sambungannya . Cerita aku tak habis smpai kat sini , nt aku smbung dlm Part 2 :) . Ceritanya pasal anak kucing juga tp bukan anak kucing yg sama . 

Hm , AL-FATIHAH .










◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011