Sunday, December 12, 2010
♥ posted at: @12:26 AM
0 wishes // make a wish?




Salam Satuu Malaysia . Especially to all blogger , adakah korg sehat sejahtera ? Ehee :) Sorry . tadii kite testing nk jadii pembaca berita kejap . Hmm , ape topik kite arnii erk ? Takde la besar mne kan topik niee but ianya sesuatuu yg membuatkn saya tk senang duduk , taklalu nk mkn , taklena nk tidur dan sebagainyaa .

The first thing is , maybe ramai lagii yg taktahuu lagii perangai saya cmne . That's why ada yg sukasuka dorg jea nk pijak kepala saya nie kan ? Haa , senang je korg kan ? Dah buat salah then mntk maaf after that do the same thing again . Huh ! mmglaa saya seorang yg mudah utk memaafkn but takperlulaa asyk nk buat saya rse menyampah & fed up :) Remember laa , people change okay ! Harini awak awak semua buat saya menangis , buat saya rse my life is EMPTY , buat segalanya laa kan . Takpee , saya takkan balas . Sikit pon saya takkan balas laa . Sebb saya tauu ALLAH tuu Maha Adil . Dy tauu sape salah sape betol . Dy tauu segala-galanya .
Saya taknak makimaki , sumpahseranah org lagii , saya daa besar ada otak bole pikir mane yg baikk , mne yg buruk tp saya tetap bukan seorang manusia yg SEMPURNA sebb takde yg sempurna okayy dlm dunia niee .
so , awak awak semua pon tkpayah laa nk perasan yg diri korg tuu daa sempurna ye .

Second thing is , saya nak nasihatkn kepada boys & girls agr tidak sukasuka nk amek hak org lain yea .
Saya ada pengalaman dlm hal niee , yea ! Dulu saya pernah mengambil hak org tnpa saya sedarii . Saya tak hiraukan perasaan perempuan yg ditinggalkan tuu . Saya cume pikir kebahagiaan saya je kott . But at last , saya pulangkn kembali hak dy tp dunia niee penuh hukum karma kan ? Saya pernah buat perempuan tu sakit hatii & now saya rsekan semula ape yg penah perempuan tuu rsekan . SAKIT HATI MCM NAK MATI ! 
Benda daa jadi so nothing can i do . Saya cume bole bersabar , bersabar & terus bersabar . Semua niee dugaan ALLAH kan ? So , saya mstii kuat ! 


Ibu saya penah cakap yg ego saya tinggi . Susah nk mengakuu kesalahan saya sendri . Hmm , tak ibuu !
Itu adalah saya yg dulu . Sekarang saya daa dewasa sikitt kot . Saya sentiasa akn sedar kalauu saya salah .
Lagi satuu kan , parents saya selalu ajar supaya tidak menyimpan perasaan dendam @ hasad dengki kat sesape . So , bila saya nk berbuat sedemikian msty saya akn berfikir sepuluh kalii .Thanks to my parents :)
Mereka membuatkan saya menjadii seorg insan yg bergunaa . Err ,berguna kea ? Tkkesa laa , yg penting bila korg nak buang bndabnda tuu dlm diri korg ? Haa , pikir laa yea :)


Eyh awak awak semua , tak semestinya saya diam , saya suka tauu ! tak semestinya saya buat bodo , saya taktauu ape yg berlakuu kat sekeliling saya . Heyy come on laa ! setiap manusia ada keistimewaan sendry .Mybe ape yg saya ada korg takde . Ape yg saya tkde , korg ada kan ? So , berhati-hati laa ketika bercakap tuu yea . Nak detect korg tipuu saya ? HAHA . small thing . takpe . awak tipu saya , saya diam . 
Kenapa saya diam ? Sebb saya nk tgok sampai bila awak nk tipu saya & belajar menjadi seorang yg JUJUR.
Lagipon , takde pembohongan yg kekal dlm duniaa niee . Kekal tak kekal laa kan , korg tipu saya tetap akn tauu .Sedangkn korg text dgn sape pon , saya bole tauu , apelagii bndabnda yg korg buat kan ? HAHA
takpeee saya diam duluu , kesabaran membawa berkatt . Watch out babe !


Adaa yg kata saya sombong kan ? Okayy , sesuatu yg kelaka . Ape awakk nie ? Kalau btolla saya sombong kan , msty ada sebb . First , saya takkesa nk berkawan dgn sesape but if ada guys yg nak cuba jadi lebih drpd kawan dgn saya ( coup)  mmg saya akn cuba sedaya upaya utk mengelak daripadanya . Haa , sebb tu kat dahi saya nie byk label sombong kan ? Heyy guys , pikrlaa . Saya suda berpunyaa .Semestinya , saya akn jaga hati org yg memiliki saya tuu . If korg ada girls pon ,msty korg taknak girls korg rapat dgn org yg nak usha girls korg kan ? Pikir  balik laa yea . Seconds , saya akn cuba mengelak drpd org yg suka mengeluarkn katakata yg kurang sopan . Saya bukan ape wakk ,tak selesa . Lagi2 bila dgn saya sekali kne dirty  words tuu so itu sesuatu yg kurg sehatt . 
Cewahhh . thirdly , orangorang yg pernah burukburuk kan saya , fitnah saya and sebagainya tuu mmg saya tolak tepii laa yea . Mmg saya daa maafkn mereka semua tp utk berteman rapat kembali sesuatu yg sukar . Pham kan kenape ? Saya taknk pisang tumbuh dua kali . 


Dah nak masuk 2011 kan ? So , bukak azam baruu laa . Open new book . Ehee :)
Ape azam korg ? 
Azam saya ialahhhhhhhh . . . . .  wekk ! taknak bgtauu sekarang . tggu beberapa minggu akn dtg yea !


Okayy ,daa penat membebel . Byeeeeeeeeee !




◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011